Niagara Waterfalls, 16-05-16 - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Ria Bont - WaarBenJij.nu Niagara Waterfalls, 16-05-16 - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Niagara Waterfalls, 16-05-16

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

17 Mei 2016 | Canada, Niagara Falls

Vandaag vertrekken we vanuit Toronto naar de Niagara Waterfalls. Na het ontbijt, met weer vervelende chinezen die proberen een bagel in een broodrooster te proppen waardoor dat ding vast komt te zitten en uiteindelijk de rookmelder tot 2 keer toe afgaat, rijden we om 08.30 uur weg uit Toronto. Het weer is prachtig, een strak blauwe lucht met een heerlijk zonnetje. Hopelijk blijft het zo want met een zonnetje ziet alles er veel mooier en gezelliger uit.

Na even een file in de ochtendspits van Toronto komen we om 10.20 uur aan bij de Bed & Breakfast die we hier gereserveerd hebben. We weten niet of we al in kunnen checken maar bij binnenkomst is er een zeer vriendelijke dame die ons welkom heet en onze kamer is al gereed dus we kunnen onze koffers al naar de kamer brengen. Vanuit de gang waar onze kamer aan lig hebben we al zicht op het water van de Niagara Waterfalls. Dus we zijn nu echt wel nieuwsgierig naar de watervallen.

We wandelen vanaf de B&B langs het water naar de watervallen. Het overtreft onze stoutste verwachtingen, wat een prachtig gezicht en wat een natuurgeweld. Door het mooie weer ziet het er helemaal prachtig uit zo met de zon erop. De dame van de B&B gaf aan dat het erg leuk is om met de boot naar de watervallen te varen omdat je dan de kracht van de watervallen van heel dichtbij ziet. Dus dat gaan we zeker doen. We kopen een ticket, krijgen een poncho en gaan aan boord van de boot. We hebben een goeie plek op het bovendek aan de voorkant van de boot. Eerst varen we langs het Amerikaanse deel van de Niagara Falls wat al heel spectaculair is om van zo dichtbij te zien. Vervolgens varen we door naar het Canadese deel, the horseshoe. Het natuurgeweld wat je daar meemaakt is haast niet te beschrijven. We worden ondanks de poncho behoorlijk nat door het opspattende water en de nevel die de waterval veroorzaakt. Er staat ook een behoorlijke wind en het geluid is oorverdovend. Op gegeven moment komen we zo dichtbij dat we ook haast niks meer zien door het water en de wind. Gelukkig gaat de boot draaien en varen we weer terug naar de kade. Redelijk nat maar zeer voldaan komen we aan wal. Wat spectaculair om dit mee te maken.

Na zeer veel foto's te hebben gemaakt en geluncht te hebben met natuurlijk uitzicht op de watervallen, lopen we door het stadje wat op klein Las Vegas lijkt met allerlei attracties zoals reuzenrad, spookhuizen en gokhallen. Het is inmiddels 15.30 uur en we besluiten naar de kamer te gaan om even uit te rusten en alle indrukken te laten bezinken zodat we vanavond de waterfalls by night kunnen zien.

Om 20.00 uur wandelen we door het stadje waar we wat eten en vervolgens door naar de watervallen die 's avonds verlicht zijn in allerlei kleuren. Ook weer heel gaaf om te zien. Natuurlijk weer heel wat foto's gemaakt en uiteindelijk zijn we om 22.45 uur weer terug op de kamer. Toch nog maar even mijn verslag schrijven, ook fijn om alle indrukken van me af te schrijven want wat een ervaring om dit van zo dichtbij te hebben gezien. En dan dat schitterende weer van vandaag, gisteren regende en sneeuwde het hier zei de dame van de B&B, dan zou het er toch heel anders uit hebben gezien. Dus we hebben het echt getroffen vandaag.

Morgen vertrekken we naar Pittsburgh. Ben benieuwd wat deze stad ons gaat brengen maar tot nu toe is het in ieder geval een en al genieten.

Xxxx
Ria

• 17 Mei 2016 - 10:40

Ton & Annie:

Hey Ron en Ria,
    Weer een leuk verslag van de Niagara Waterfalls, en inderdaad een hele belevenis. Wat ik al eerder srcheef , dat jullie al veel hebbeb gezien en meegamaakt. Leuk hoor, vooral als de zon ook nog eens schijnt, lijkt ons ook een mooie gezicht en vooral ook in de avond zo mooi. wij wensen jullie heel veel plezier met alles wat nog komen gaat (zal wel lukken denken wij). Tot het volgende verslag maar weer we zijn benieuwd.

Groetjes, dikke kus van ons Pa & Ma xxxxxxxxx

• 19 Mei 2016 - 08:32

Charmaine:

OMG ben echt benieuwd naar de foto's!!! En hahaha die Chinezen, omg vertel mij wat.. Stelletje gekken, ze kunnen het gewoon niet zo goed zien allemaal, haha!
    Wauw gaaf ook met die watervallen 's avonds! GENIET