Washington, 20-05-16 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu Washington, 20-05-16 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Washington, 20-05-16

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

21 Mei 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag een dagje Washington. Om onze voeten een beetje rust te geven hebben we besloten om een dagkaart voor de metro te nemen. Op de hoek van ons hotel is een metrostation dus die nemen we en stappen bij halte metro center uit. Daar gaan we eerst even ontbijten bij Pret à Manger om daarna het centrum in te gaan. We starten op Constitutional Avenue op weg naar het Capitol. Onderweg komen we langs verschillende schitterende gebouwen zoals het National Museum of Natural History, de National Gallery of Art en de US National Archives. Het is 1 groot openlucht museum. Uiteindelijk komen we bij het Capitol aan wat helaas deels in de steigers staat maar blijft gaaf om te zien.

Vanaf het Capitol lopen we terug via Jefferson Drive richting het Washington monument. Ook hier komen we weer langs allerlei mooie gebouwen waar we natuurlijk allemaal foto's van hebben genomen. Je verveelt je in ieder geval geen moment. Bij het Washington monument aangekomen hebben we een prachtig uitzicht op het verderop gelegen National WO II monument en het Lincoln Memorial. Voor het Lincoln Memorial ligt een reflecting pool waarin je het Lincoln Memorial ziet weerkaatsen. En doordat we gelukkig schitterend weer hebben is de weerkaatsing in het water door de zon goed te zien. Bij het WO II Memorial is een mooie fontein waar ik even met m'n voeten in het koele water ben gaan zitten, heerlijk op zo'n warme dag en na zo'n stadswandeling.

Hierna pakken we de metro naar Arlington Cemetery. Dit is een grote begraafplaats waar een heleboel militairen uit WO I en WO II liggen maar ook het graf van president John F. Kennedy, zijn vrouw Jackie Kennedy-Onassis en hun 2 dagen oud geworden zoon. Erg indrukwekkend om allemaal te zien. Vooral ook al die duizenden grafstenen die in keurige rechte rijen staan. Na dit gezien te hebben wandelen we terug naar de uitgang maar onderweg gaat helaas mijn sandaal kapot. De enige mogelijkheid op dat moment is om dan maar door te gaan op m'n blote voeten.

We willen alleen nog even langs het Pentagon dus op naar de metro richting het Pentagon. Daar aankomend blijkt dat we daar absoluut niet mogen fotograferen dus eigenlijk de trip voor niks hebben gemaakt want echt spectaculair om te zien was het ook niet echt. Waarschijnlijk wel van boven af maar drones zijn ook verboden dus op blote voeten onverrichter zaken maar weer terug naar de metro terug naar ons hotel. Was toch wel erg blij dat ik in ons hotel was en even lekker m'n voeten kon wassen. Schoenen zijn toch best wel een goeie uitvinding ben ik achter :)

Na even een drankje en een kort slaapje te hebben gedaan zijn we een hapje gaan eten vlakbij het hotel. Nog even een ijsje gehaald bij de Mac en toen weer terug naar het hotel. Terwijl ik op onze kamer de tv aanzet zie ik op het nieuws dat er vandaag bij het Witte Huis een gewapende man is neergeschoten door de secret service en zwaargewond naar het ziekenhuis is gebracht. Hierdoor is het Witte Huis locked down. Hebben we onbewust toch een goeie keuze gemaakt om gisteren al het Witte Huis te bezoeken want lijkt me toch wel heel eng om daarbij aanwezig te zijn. We hebben genoten van Washington, wat een schitterende stad met veel groen en heel veel cultuur.

Morgen op naar de Amish!!