Philadelphia, 23-05-16 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu Philadelphia, 23-05-16 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Philadelphia, 23-05-16

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

23 Mei 2016 | Verenigde Staten, Philadelphia

Vandaag een dagje Philadelphia. Het weer is heerlijk vandaag, volop zon en 25 graden dus mooie dag om Philadelphia in te gaan. Via de gave Benjamin Franklin Bridge rijden we om 10.30 uur Philadelphia in. Eerst natuurlijk even een plek vinden waar we de auto kunnen parkeren. Nou de prijzen van de parkeerplaatsen zijn niet echt om vrolijk van te worden. De eerste waar we langs reden vroeg $8 (€7,20) per uur en $30 (€27) voor een dag. Echt niet normaal die prijzen dus toch maar even door gereden. De volgende was al beter $24 per dag maar vonden we toch nog te duur dus ook niet gedaan. Uiteindelijk net buiten het centrum van Philadelphia gekeken en ja hoor daar vonden we er 1 die vroeg $9 voor een dag dat vonden we een prima deal dus daar de auto neergezet en van daaruit liepen we zo het centrum van Philadelphia in dus helemaal goed.

Wat een geweldige stad is dit ook zeg. Zoveel schitterende gebouwen en ook alles door elkaar, je kijkt je ogen uit. Omdat alles redelijk centraal ligt was het niet nodig om een metrokaart te nemen want alles was prima te lopen. Bij Dunkin Donuts even een ontbijtje gehaald en dat hebben we op het binnenplein van de city hall opgegeten want daar stonden tafeltjes met stoelen en daar konden we heerlijk zitten. Op gegeven moment horen we een hoop rumoer en komt er een groep met kinderen met een juf en meester het plein oplopen met borden met daarop "black lives matter". Dit was de Philly Childrens March waarmee kinderen demonstreren tegen het geweld tegen de zwarte mensen. Toch best indrukwekkend om te zien dat dit zo leeft dat er zelfs een kindermars voor opgezet wordt.

Na ons late ontbijt gaan we weer verder en blijven ons verrassen over alles wat we om ons heen zien. We komen langs een metrostation waar een oude PCC tram in staat. En met een HTM'er bij me moeten we daar natuurlijk even naar binnen. Erg leuk om te zien en we konden nog in de tram ook. Ron is nog even op de bestuurdersstoel gaan zitten, dat is lang geleden :) Als we verder lopen komen we na een tijdje langs een gebouw en terwijl ik naar binnen kijk zie ik een schitterende hal met een prachtig plafond. Ron is al doorgelopen maar ik loop toch even naar binnen en vraag aan de man die daar staat of ik foto's mag nemen en dat is geen probleem. Dus ik Ron geroepen en samen naar binnen en wat mooie foto's genomen. Het bleek een bankgebouw te zijn van Wells Fargo. Goed dat ik even naar binnen keek anders hadden we dit mooi gemist.

Het stadhuis van Philadelphia is de grootste van de VS, echt een reusachtig en indrukwekkend mooi gebouw. Op het plein voor het stadhuis ligt een een soort fontein maar dan 1 waarbij constant waterstralen uit de grond komen. Er lopen 3 kleine kindjes doorheen die kleddernat zijn. Zo leuk om te zien hoe ze iedere keer schrikken van de waterstralen die ineens omhoog komen.

Om 16.00 uur besluiten we dat we nu wel zo'n beetje alles hebben gezien en wandelen we naar de auto. Toch komen we onderweg nog een prachtige fontein tegen die we ook nog even op de foto zetten. En aan de overkant zien we een hele lange rij mensen staan maar die blijken in de rij te staan voor voedsel en krijgen vorken uitgedeeld alvorens ze eten krijgen. Dit hoort naast alle rijkdom en schitterende gebouwen dus ook bij Philadelphia.

Omdat het weer een beetje gaat betrekken gaan we met de auto nog even naar de shoppingmall vlakbij ons hotel in de buurt. Dit bleek een goeie zet van ons te zijn want op gegeven moment gaat Ron even naar het toilet en als hij terugkomt zegt hij dat de regen met bakken uit de hemel valt en dat het ook onweert. Binnen in de mall had ik daar nog niks van gemerkt. Na het shoppen gaan we eten bij de Silver Diner. Een leuk restaurant in de steil van de jaren 50 met op iedere tafel een kleine jukebox waar je een plaatje uit kunt zoeken als je er 25 cent in gooit en datzelfde nummer komt dan bij iedereen op de tafel uit de jukebox. Erg leuke zaak en nog lekker gegeten ook.

Weer een hele leuke dag om op terug te kijken. Morgen op naar New York!

• 24 Mei 2016 - 22:47

Karin:

Zo .... eindelijk eraan toegekomen om even je verslagen te lezen. We zijn zelf net terug van 4 dagen Sicilië zoals je weet en direct begonnen met de 2 trappen en de 3 halletjes alles verven behangen trappen doen etc etc Nu dacht ik ik ga je verslagen lezen die weer erruuuggggg leuk zijn Ik ga zo je foto's bekijken die bij je verhalen horen om een beeld erbij te krijgen. Uitkijkend naar je volgende verslag...... Veel plezier ik blijf volgen doei doei

• 24 Mei 2016 - 22:47

Kitty:

leuk hoor jullie dagboek en alles ziet er precies zo uit als in films haha!nou wachten op t verslag van new york!xxxKitty