Pittsburgh, 18-05-15 - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu Pittsburgh, 18-05-15 - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Pittsburgh, 18-05-15

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

18 Mei 2016 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Daar ben ik weer zoals beloofd met mijn verslag van ons dagje Pittsburgh. Vanmorgen klein beetje uitgeslapen en om 9.45 uur vertrokken naar het centrum van Pittsburgh. Onderweg zagen we een leuk tentje waar we heerlijk hebben zitten ontbijten (dit zit niet bij deze B&B inbegrepen) en daarna de auto geparkeerd in de buurt bij het honkbalstadion want dat is een goed markeerpunt om het weer terug te vinden en van daaruit lopen we zo de brug over het centrum in. Het centrum van Pittsburgh bestaat uit allerlei gebouwen modern maar ook heel oud, erg gaaf om te zien.

Gisteren tijdens de wedstrijd vertelde de dame bij de hotdogs ons dat de Duquesne Incline erg mooi is om te doen. Wij hadden geen idee wat ze bedoelde maar in het boek wat we bij ons hebben over de steden die we bezoeken in de VS stond het beschreven. Het is een schitterend uitzicht vanaf Mount Washington over de stad. Dit punt is te bereiken via een soort kabelbaan, de Duquesne Incline. Dus wij over de brug op weg naar de kabelbaan. Daar aangekomen moesten we $5 betalen voor ons 2 om naar boven te gaan. Onderweg naar boven was het uitzicht al geweldig maar boven op het panoramadek was het echt spectaculair. Wat een onwijs mooi uitzicht over de Allegheny River en downtown Pittsburgh. Natuurlijk hebben we weer heel wat foto's gemaakt van dit prachtige uitzicht.

Eenmaal boven zijn we in het naast gelegen restaurant gaan lunchen waar we tijdens de lunch ook nog van het schitterende uitzicht konden genieten. Tijdens de lunch gekeken wat we nog meer konden doen in Pittsburgh en toen zagen we dat er ook een shoppingmall in de buurt is. Dus na de lunch, was inmiddels al 15.00 uur, op naar de Pittsburgh Mill. Daar even wat geshopt en omdat we laat geluncht hadden en best wel moe waren van al het gewandel besloten we om bij de Wallmart (supermarkt) wat te eten mee te nemen en daarna naar onze kamer te gaan om heerlijk zittend op bed van de pizza, sandwich en salade te genieten. En zo kan ik onder het eten gelijk mijn verslagjes schrijven en ben ik weer bij.

Morgen vroeg vertrekken we naar Washington DC, is 4,5 uur rijden dus best een eind (390 km) maar onderweg is het ook genieten en kunnen we ook weer opladen om Washington te gaan bezichtigen. Ben weer benieuwd!!

• 24 Mei 2016 - 07:50

Charmaine:

Oooo ben zo benieuwd naar de foto's!
    En niks is gaver dan zo'n enorm uitzicht!