Van Pittsburgh naar Washington, 19-05-16 - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu Van Pittsburgh naar Washington, 19-05-16 - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Van Pittsburgh naar Washington, 19-05-16

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

20 Mei 2016 | Verenigde Staten, Washington

Vanmorgen om 9 uur weggereden vanaf onze B&B onderweg naar Washington DC. Pittsburgh uit stond er een file waar we in terecht kwamen maar gelukkig moesten we al snel een afslag nemen waardoor we de file links lieten liggen en we lekker door konden rijden. Ron had de TomTom ingesteld op route zonder tolweg waardoor we een mooie route hadden met veel groen, mooie landschappen en leuke dorpjes met gave huizen dus genoeg te zien. Altijd leuker dan zo'n saaie snelweg.

Om 14.45 uur kwamen we bij ons hotel aan, zag er erg chique uit. Bij de incheckbalie vroeg de dame op welke naam we hadden gereserveerd. Ik zei Bont, B O N T, zij tikte het in op haar computer en zei: ik kan niks vinden. Ron liet de reservering incl reserveringsnummer zien en daar kon ze ook niks op vinden. Ik kreeg het al lichtelijk benauwd, zou het dit keer dan misgaan? Toen zei Ron misschien op Debont en ja hoor daar kwam onze reservering naar boven, pffff gelukkig!! In Amerika schrijven ze het tussenvoegsel en de achternaam altijd aan elkaar vandaar de verwarring.

Toen hebben we de koffers uitgeladen en ben ik in de lobby blijven wachten terwijl Ron de auto in de parkeergarage van het hotel parkeerde. Vanuit de lobby nog even geapt met het thuisfront en toen naar de kamer. Lekkere ruime kamer met idem bed, hier houden we het wel 2 nachten uit.

Om 15.30 uur besloten we om toch maar even Washington in te gaan. Ron keek op de kaart en zag dat we niet ver van het Witte Huis af zaten dus stelde voor om die kan op te lopen. Zo gezegd zo gedaan en na ong. 3 kwartier kwamen we bij het Witte Huis aan. Wat gaaf om dat van zo dichtbij te zien zeg, we kennen de beelden alleen van tv en nu staan we er vlak voor. Het was wel afgezet met hekken dus we konden niet helemaal tot het hek komen maar stonden toch echt heel dichtbij. Er was wel heel veel bewaking, en toen we later aan de achterkant waren zagen we zelfs bewaking op het dak staan. Toen we onderweg naar de achterkant liepen hoorde we een hoop rumoer maar het was een protestmars over de werkgelegenheid en dat er veel werk uitbesteed wordt waardoor er een hoop ontslagen vallen. Zij gingen voor het Witte Huis protesteren.

Na deze onderbreking zijn we door gelopen naar de achterkant en Ik vond de achterkant zelfs mooier dan de voorkant omdat daar de tuin ook aan ligt. En daar staat ook de kerstboom die elk jaar op kerstavond word versierd en dan klinken er Christmass carrols. De kerstboom staat er dus het hele jaar maar dan niet versierd. Aan de achterkant konden we ook het Washingtonmonument zien dat in 1 lijn staat met het Capitol maar dat gaan we allemaal morgen bezichtigen. Het Witte Huis was toch wel het hoogtepunt van deze dag.

Vanaf het Witte Huis zijn we terug gewandeld over Connecticut Avenue waar een heleboel restaurants te vinden zijn. Maar op de heenweg zag ik in een zijstraat van Connecticut Av ineens Vapiano dus dat had onze aandacht al. Maar eerst wel even gekeken of het niet druk was want ik had geen zin om nog eens een half uur in de rij te staan voor m'n pasta. Maar gelukkig was het rustig en waren er 2 mensen voor ons dus dat was goed te doen. En toen vroeg met bestellen de jongen die mijn eten klaar maakte ook nog eens niet naar mijn pasje dus ik had mijn overheerlijke pastaschotel met ossenhaas incl. Cola gratis :) Na het eten nog een toetje met aardbeien genomen en na afrekenen hebben we de weg naar het hotel weer vervolgd. Uiteindelijk waren we om 20.15 uur weer terug in het hotel en na een heerlijke douche zit ik nu op bed mijn verslag te schijven. Helaas hebben we alleen internet in de lobby dus ik kan mijn verslag morgenochtend pas uploaden want ik heb nu geen zin meer om naar beneden te gaan. Maar het staat in concept dus hij komt er aan.

xxx
Ria

  • 24 Mei 2016 - 07:52

    Charmaine:

    Omg.. Ik zou het ook spaansbenauwd krijgen, wat een ellende haha :'D
    Hebben jullie Obama nog gezien?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ria

Ron en ik gaan van 14 mei tot 4 juni een rondreis maken door Canada en Amerika.

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 2395

Voorgaande reizen:

14 Mei 2016 - 04 Juni 2016

rondreis Canada en de VS

Landen bezocht: