Van Philadelphia naar New York, 24-05-16 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu Van Philadelphia naar New York, 24-05-16 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Van Philadelphia naar New York, 24-05-16

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

25 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen na een lekker ontbijt in het hotel met heerlijke zelf gemaakte wafels zijn we rond 9.30 uur gaan rijden. We hebben dit keer maar de tolweg genomen omdat de TomTom aangaf dat als we de tolweg omzeilde we er ruim 8 uur over zouden doen. Dus maar voor de tolweg gekozen en nu deden we er 1,5 uur over.

Ron wilde zekerheid voor alles en zei als we nou eerst naar het Yankee stadium rijden en kaartjes kopen voor de wedstrijd van vanavond dan laten we daar de auto staan en gaan we met de metro naar het centrum. Goed plan dus zo gezegd zo gedaan. Eerst kaartjes gekocht, die zijn binnen en toen natuurlijk nog even bij de fanshop naar binnen. Daarna maar gelijk even bij de Mac geluncht waar we in 2012 met Cheyenne ook hebben gezeten zodat we dat in het centrum niet meer hoeven te doen want daar is zat te zien. Daar ook nog even met Cheyenne geapt en toen met de metro naar het centrum.

We zijn bij Grand Central Station uitgestapt want dat is zo'n mooi station. Van daaruit een beetje door de straten van New York gelopen, via 6th Avenue en 5th Avenue naar Times Square. Dit blijft fascinerend om te zien. Al die billboards met lichtgevende reclames en verkleedde mensen als Olaf en Mickey en natuurlijk liep de "naked cowboy" er ook nog steeds, geweldig. Om 14.00 uur hebben we bij de Mac even gefacetimed met Charmaine want die was met Cheyenne bij opa en oma op visite omdat oma vandaag uit het ziekenhuis was gekomen. Was even gezellig alleen keken de mensen in de Mac ons wel vreemd aan omdat ik natuurlijk (te) hard zat te praten. Maar boeien, ik kom er toch niet meer :)

Uiteindelijk zijn we om 17.00 uur naar de metro gelopen om richting het Yankee Stadium te gaan. De wedstrijd begon om 19.00 uur maar we wilden natuurlijk ook nog even het stadion rondlopen. Toen we op gegeven moment in het stadion een fanshop in gingen en ik daar een paar foto's van Ron maakte vroeg het meisje die daar werkte: zijn jullie al bij het Yankee monument geweest? Wij: nee nog niet, geen idee wat ze bedoelde. Nou zei ze moet je opschieten want het gaat zo dicht en ze zei waar we heen moesten. Toen we daar aankwamen zei Ron oh gaaf dat is waar alle gepensioneerde spelers een plaquette hebben, zie ik regelmatig op tv. Dus dat was natuurlijk top, dat pikken we ook nog even mee. Goed dat dat meisje het zei anders hadden we dat nooit geweten.

Hierna wat te eten gehaald en op naar onze plaatsen helemaal boven in het stadion. Erg hoog maar wel gaaf uitzicht op het veld. Om 19.15 uur begon de wedstrijd New York Yankees tegen de Toronto Blue Jays. Ron had zijn Jeter shirt aan dus het was duidelijk dat wij voor de Yankees waren. En we hebben genoten want de Yankees hebben met 6-0 gewonnen. Hele leuke wedstrijd met zelfs een home run erbij voor de Yankees. Volgens mij brengen wij geluk want bij alle wedstrijden die we hebben gezien hebben de thuisclubs gewonnen. Er worden trouwens tijdens de wedstrijd regelmatig beelden van het publiek op het grote scherm getoond en op gegeven moment was ineens Jon Bon Jovi vol in beeld en werd het liedje "it's my live" gespeeld. Dus die zat ook naar de wedstrijd te kijken, alleen had hij een iets betere plaats dan wij ;) maar wij hadden het waarschijnlijk veel meer naar ons zin!

Toen nog wel! Want toen we na de wedstrijd om 22.30 uur bij ons hotel aankwamen en wilden inchecken zei de man achter de desk dat onze reservering om 19.00 uur was geannuleerd. Dus wij: hoe kan dat dan, we hebben al maanden geleden gereserveerd. Toen kregen we een apart verhaal over dat onze creditcard maatschappij hen hadden geweigerd het geld af te schrijven en dat ze het daarom hebben geannuleerd. Maar wij denken dat er waarschijnlijk om 19.00 uur iemand heeft gevraagd of ze nog kamers hadden en wij hadden het voor een lage prijs geboekt via Booking.com en nu konden ze natuurlijk het volle pond vragen. En wij waren er toen nog niet dus onze kamer vergeven aan een ander. Heel lullig maar wat doe je er aan. Nog wel gevraagd of ze nog een kamer hadden maar dat was niet het geval. Dus daar stonden we, Ron was heel er boos maar daar verander je niks mee. Toen maar wat verder gereden en gelukkig zagen we een motel en die hadden gelukkig nog een kamer beschikbaar. Het is niet echt een mooi motel maar we moeten het er maar mee doen. Het is maar voor 2 nachten en we hebben een bed en een douche dus goed genoeg. En morgen zijn we toch de hele dag in New York dus dit incident maar gauw vergeten en genieten van New York!

• 01 Juni 2016 - 23:53

Kitty:

nou..lekker dan van die kamer zeg maar ja heb je ook weer eens meegemaaktgewoon in een motel hihi .En tot nu toe is wel alles goed gegaan en ik vind t wel gaaf hoe jullie dit allemaal hebben uitgestippeld zeg die hele reis en hotels boeken en alles pfff..gr kitty