Quebec, 29-05-16 - Reisverslag uit Québec, Canada van Ria Bont - WaarBenJij.nu Quebec, 29-05-16 - Reisverslag uit Québec, Canada van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Quebec, 29-05-16

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

29 Mei 2016 | Canada, Québec

Na een heerlijke nachtrust en idem ontbijt gaan we vandaag Quebec ontdekken. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat we ervan moeten verwachten. Het enige wat we gehoord hebben is dat er een heel groot chateau is dat erg mooi is om te zien. Dus op weg naar het chateau en als het niks is hebben we eventueel ook al een winkelcentrum gezien als back up plan.

Maar daar aangekomen blijkt dat we het back up plan helemaal niet nodig hebben. We komen aan in het oude centrum van Quebec. Dit blijkt de enige stad van Noord-Amerika te zijn met een stadsmuur. En binnen die stadsmuur ligt zo'n gaaf centrum, het is net of je in een Anton Pieck dorp loopt. Zulke mooie gevels en leuke winkeltjes.

Op gegeven moment komen we bij Chateau Frontenac aan. Wat een enorm kasteel is dit zeg, echt heel groot en erg mooi om te zien. Er voor ligt een soort van promenade vanwaar je een schitterend uitzicht hebt op de golf van St Lawrence en op Levis een voorstadje van Quebec waar we slapen.

Ron ziet rechts op de promenade een trap en denkt dat we via die trap in het Chateau uitkomen. Dus wij de trap op maar het blijkt niet bij 1 trap te blijven. Na deze komen er nog zeker 4 trappen, er lijkt geen eind aan te komen. Maar aan onze conditie komt zeker een eind, dit is eigenlijk al na de eerste trap. Maar we geven niet op en met af en toe een stop om bij te komen, komen we uiteindelijk........ niet bij het chateau maar bij de poort aan het begin van het stadje waar we begonnen zijn. Blijkt dat we langs de hele stadsmuur zijn gelopen. Dus alle trappen voor niks genomen maar wel van het mooie uitzicht genoten ;)

Hierna toch maar weer door de poort het stadje in en nu naar links gegaan weer een ander deel van het stadje genomen. Hier treffen we op gegeven moment een schitterende muurschildering aan maar wij staan hoog en die muurschildering is beneden met werkelijk hele mooie huisjes ernaast. Natuurlijk wil ik naar beneden maar Ron twijfelt want zegt hij moeten we straks weer omhoog. Maar ik win ;) en we gaan naar beneden.

Wat een leuke straatjes zien we daar en op het plein waar we uitkomen staat een mooie kerk waar we even naar binnen gaan. Erg mooi om te zien. Maar nu krijgen we toch wel een beetje trek dus tijd voor de lunch. Op een kruising van 2 gezellige straatjes ligt ietsje hoger een terrasje vanwaar we een leuk uitzicht hebben op de straatjes. Daar gaan we lunchen.

Na de lunch verder richting de Notre Dame de Quebec. Dit is een grote kerk die van binnen werkelijk schitterend is. We mogen foto's nemen maar wel zonder flitser. Gelukkig lukt dit goed met onze nieuwe camera dus mooie plaatjes geschoten. Ik steek nog even 2 kaarsjes aan voor mijn pap en mam en alle anderen waar ik van hou en die het nodig hebben.

We komen ook nog langs een kerstwinkel, daar kan ik natuurlijk niet voorbij lopen dus even naar binnen. En onder het deuntje van "Santa Claus is coming to town" waan ik me helemaal in de kerstsfeer, heerlijk! Natuurlijk gaan we ook nog even de andere leuke winkeltjes binnen en ineens zien we een soort van kabelbaantje. Dus wij er naar toe en blijkt dat we voor $2,25 pp (nog geen €1,80) met het kabelbaantje naar boven kunnen, dus geen trappen meer, yeahhhh!

Na dit prachtige stadje gaan we nu op weg naar ons logeeradres voor vanavond. We hadden onze gastheer gisteren al een mailtje gestuurd dat we zo rond 17.00 uur bij hem zouden zijn en dat was prima. We kwamen inderdaad om 17.00 uur bij zijn huis aan en het zag er zo uit als op de foto's van internet. Een oud victoriaans huis en onze gastheer stond ons al op te wachten met de woorden welcome home! Heel aardig en zijn vrouw ook. Zij laten ons het huis zien en de 2 kamers waar we uit mogen kiezen. We hebben een eigen mooie badkamer direct naast onze kamer dus dat is ook fijn.

Na de koffers naar onze kamer te hebben gebracht en even uitgerust te hebben gaan we wat eten. Onze gastheer en gastvrouw hadden ons al een suggestie gedaan voor een kippenrestaurant waar hun oudste zoon werkt en dat ligt een paar minuutjes verderop. Dus daar gaan we naar toe en het was heel lekker en erg gezellig. Om 21.15 uur waren we weer terug en hebben nog even heerlijk nagenoten van weer een geweldige dag in Quebec.

Morgen op naar Montréal!