Van Quebec naar Montréal, 30-05-16 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Ria Bont - WaarBenJij.nu Van Quebec naar Montréal, 30-05-16 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Van Quebec naar Montréal, 30-05-16

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

30 Mei 2016 | Canada, Montréal

Vanmorgen na een onverwacht ontbijt van onze gastheer Jean om 9.45 uur vertrokken richting Montréal. Dit is ongeveer 3 uurtjes rijden dus prima te doen.

Om ongeveer 13.00 uur kwamen we aan in Montréal. We hadden gezien dat er in Montréal een outlet mall was dus al besloten dat we daar vanmiddag naar toe zouden gaan. Dus zo gezegd zo gedaan. Het was erg warm weer (30 graden) dus best lekker om regelmatig even zo'n airco gekoelde winkel in te lopen.

Natuurlijk wilde Ron even naar de Nike-store en niet voor niets want hij heeft daar 2 paar gave Nike Air gymmen gescoord en 2 Nike shirts en ik ook een paar Nike gympjes. Dus die buit was binnen. Daarna nog 2 shirts bij Levi's en een spijkerbroek en ik nog een blouse, jurk en nieuwe sandalen ter vervanging van degene die ik in Washington heb moeten achter laten. Daar tussendoor ook nog even geluncht en om 16.30 uur zijn we vertrokken richting het adres waar we vannacht gaan slapen.

Hier kwamen we om 17.30 uur aan. Een oudere man met een stok deed open. Ik dacht eerst dat we verkeerd waren maar dit was gelukkig niet het geval. Hij stelde zich voor en zei dat de deur beneden open was. We kwamen bij de beneden etage aan en dit is een grote ruimte met daarin een keuken met eettafel en een zitgedeelte met tv en een 2 persoonsbed. Er zit een aparte badkamer met toilet bij en zelfs een sauna, hoewel we dat met deze warmte niet nodig hebben. We hebben dus ons eigen privé etage in het sous terrain. Ook wel lekker, hoeven we met niemand rekening te houden.

Vanavond pasta gegeten bij een Italiaans restaurant op loop afstand van het huis en toen we thuiskwamen nog even een spelletje gedaan aan de eettafel.

Nu gaan we slapen en morgen kijken wat er in Montréal te beleven is.