Kingston, 02-06-16 - Reisverslag uit Kingston, Canada van Ria Bont - WaarBenJij.nu Kingston, 02-06-16 - Reisverslag uit Kingston, Canada van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Kingston, 02-06-16

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

02 Juni 2016 | Canada, Kingston

Vandaag ons laatste dagje in Kingston. Helaas worden we wakker met een regenachtig uitzicht op het water. We hadden gisteren het weeroverzicht al gezien maar hoopten dat het mee zou vallen maar niet dus. We zijn dus wat langer blijven liggen en om 8.45 uur opgestaan en om 9.15 uur gaan ontbijten. Na het ontbijt loop ik even langs de receptie want toen we gisteren gingen slapen zei Ron: ik lig in een hele geul. En inderdaad hij overdreef niet er zat aan zijn kant in het matras een hele geul waar hij in zakte. Dus Ron is wat meer naar mijn kant komen liggen, wel knus ;) maar niet de bedoeling natuurlijk. Dus ik het gemeld bij de receptie en de man die er achter stond zei dat hij een andere kamer voor ons ging regelen. Wel zeezicht hè? Ja zeezicht en het wordt dan een kamer met een dubbel bed en als we vanmiddag thuis komen kunnen we naar de andere kamer. Goed geregeld!

Nog even op de kamer de koffers dicht gedaan en alles klaar gezet en toen naar het boothuisje om tickets te kopen voor de 1000 Island cruise. Het regende nog steeds maar op de boot zitten we in ieder geval binnen en we hadden op het weerkanaal gezien dat het om 12.30 uur droog werd en dat is nou net de tijd dat de boot gaat varen dus helemaal goed. We hadden gisteren al besloten dat het de grote raderboot ging worden en met een lunchbuffet, hebben we dat ook gelijk gehad want de cruise duurt 3 uur.

Na de kaartjes te hebben gekocht moesten we nog 40 minuten wachten voordat we aan boord konden dus maar even in de lobby van het hotel gaan zitten. Om 12.10 uur konden we aan boord en we zaten boven en werden naar een tafeltje aan de raamkant gebracht. Om 12.30 uur ging de boot varen. Natuurlijk waren er nog meer mensen aan boord waaronder een bedrijfsuitje die nogal luidruchtig waren. Een hoop vrouwen en veel gelach en als zo'n groep gaat ratelen lijkt het net een kippenhok. Gelukkig was dit hoofdzakelijk in het begin en werden ze later rustiger. Helemaal toen het buffet werd geopend en ze gingen eten was het heerlijk rustig.

We zaten heerlijk en gelukkig was het droog, helaas geen zonnetje maar we konden alles goed zien en ook leuke foto's nemen. Dat wordt toch een stuk lastiger als de ramen vol druppels zitten van de regen. De lunch was heerlijk en we hadden van de serveerster koptelefoons gekregen waardoor we uitleg kregen over de verschillende eilandjes waar we langs vaarden. En er was ook live muziek aan boord die speelden tijdens de pauzes. Was echt heel gezellig. Ik was blij dat we het toch hebben gedaan want ik heb even getwijfeld in verband met het weer maar dat is uiteindelijk toch goed gekomen.

Om 15.30 uur gingen we aan land. Hierna zijn we gelijk even doorgelopen naar de auto om die leeg te ruimen en weg te gooien wat weg kon en hierna naar het hotel. Even langs de receptie voor de nieuwe kamer. Die was klaar en we konden naar de 5e etage dus 1 etage hoger. Koffers gepakt en op naar kamer 507. Nou die viel niet tegen, een lekkere grote kamer met 2 2-persoons bedden. Niet dat we 2 bedden nodig hebben maar als er 1 niet lekker ligt hebben we nog een alternatief ;) maar gelukkig ligt het bed prima en de zon komt inmiddels al weer door dus het uitzicht is dan ook weer veel leuker dan met regen.

Op onze nieuwe kamer zijn we gelijk even de koffers gaan herschikken en wegen want we mogen niet meer dan 23 kg meenemen. Gelukkig zitten we er net onder dus prima. Daarna even douchen en klaarmaken voor het eten. Door de uitgebreide lunch van vanmiddag hadden we nog niet zo'n honger dus zijn we pas om 20.30 uur gaan kijken voor een restaurantje. Even door de straatjes gelopen en daar zagen we een leuke pub waar we heerlijk hebben gegeten. Toetje hebben we daar overgeslagen want ik had in een straat een lekkere ijszaak gezien dus daar hebben we een heerlijk ijsje genomen en nu zijn we weer op de kamer. Alles staat klaar, morgen alleen de toilettassen nog in de koffers en dan kunnen ze dicht.

Word morgen een lange dag. We gaan om 7 uur ontbijten en willen om 8 uur wegrijden want het is nog 3 uur rijden naar Toronto. Dan de auto inleveren en naar het vliegveld om in te checken en koffers in te leveren. En dan vliegen we om 16.30 uur terug naar Nederland waar we dan pas zaterdagochtend om 6.45 uur aankomen (door 6 uur tijdsverschil). Hopelijk kunnen we in het vliegtuig wat slapen anders slaan we een hele nacht over. Maar dat slapen we anders thuis wel weer bij. We kunnen hoe dan ook terugkijken op een fantastische vakantie. Wat hebben we van iedere stad genoten en wat een geweldige indrukken hebben we opgedaan. Was een vakantie om nooit te vergeten!