Montréal, 31-05-16 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Ria Bont - WaarBenJij.nu Montréal, 31-05-16 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Montréal, 31-05-16

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

31 Mei 2016 | Canada, Montréal

Vandaag dus een dagje Montréal. We weten ook niet wat we van deze stad moeten verwachten. We nemen de bus die op de hoek van de straat stopt en gaan naar het station om daar de metro te pakken. Waarheen weten we eerlijk gezegd nog niet. Maar ik vraag in de bus aan een dame of zij weet wat leuk is om naar toe te gaan in Montréal. Zij noemt een paar dingen op waaronder het Place des Arts. We weten niet precies waar dat is maar als we uit de bus stappen en richting de metro lopen loopt er een jonge dame met haar vader en die had het mij waarschijnlijk horen vragen in de bus en ze zegt loop maar met ons mee want wij gaan daar ook heen. Dus wij zijn haar en d'r vader gevolgd van de ene metro naar de andere en uiteindelijk staan we op het Place des Arts. We bedanken de jonge dame en haar vader en lopen richting de drukte.

Het is een soort van winkelpromenade waar vooral zomers artiesten buiten optreden en dan is het er erg druk vertelde het meisje me. Nu was er niet zo heel veel te doen maar we zagen wel een Starbucks en we hadden nog niet gegeten dus daar maar ff ontbijten met een heerlijke latte caramel.

Na het ontbijt lopen we verder. Er is hier verder weinig te beleven en ik had gehoord van het meisje dat er ook een mooi park is, Parc de la Fontaine, dus Ron op zijn navigatie gekeken en daar naar toe gelopen. Was inderdaad een mooi park met een mooie vijver. Na daar even gezeten te hebben zijn we terug gelopen naar het centrum maar nu het oude centrum.

Dit ligt aan de haven en ziet er gezellig uit. Hier lopen we wat straten door en komen wat mooie gebouwen tegen en ook hier is een Notre dame du Montréal kerk. Erg mooi gebouw ook, na hier wat foto's te hebben genomen lopen we via de haven weer terug. Er staat aan de haven een grote tent van Cirque du Soleil. We kijken even aan het hek of er voor vanavond nog kaarten zijn maar de hekken zijn dicht en er staat dat dit online moet gebeuren.

Dan maar weer even verder lopen. Langs de haven staan allerlei kraampjes waar van alles wordt verkocht. Sieraden, hoeden en petten en bij een kraampje krijgen we wat maple sirop te proeven. Dit wordt door hun zelf gemaakt. Het smaakt erg lekker en we besluiten een klein flesje in de vorm van een maple leave, te kopen. Hierna lopen we naar een soort promenade waaraan allerlei terrasjes liggen want het wordt nu wel tijd voor een drankje. De zon schijnt volop en het is vooral in de zon erg warm. We nemen plaats op een terrasje vlakbij een straatbandje wat daar muziek staat te maken. Klinkt erg leuk en wij zitten heerlijk in de schaduw te genieten van ons drankje en de muziek.

Na een tijdje als onze drankjes op zijn gaan we weer verder. Op het terras hebben we even gekeken waar we eventueel nog naar toe kunnen gaan. Er is nog een Mont Royal, de berg waar Montréal naar vernoemd is maar dit is nog zeker 45 minuten met de metro en die berg moet dan ook weer beklommen worden om een mooi uitzicht te hebben op Montréal. Hier hebben we eigenlijk geen puf meer voor dus besluiten we terug te gaan naar Place des Arts en daar nog even rond te kijken.

Na daar nog even rond te hebben gelopen zien we een tentje van Cirque du Soleil en gaan toch even kijken of er nog kaartjes zijn. De jongen die ons helpt kijkt in het systeem en de goedkopere plaatsen zijn uitverkocht alleen de hele dure zijn nog beschikbaar dus besluiten we om het dan toch maar niet te doen. We zijn ook best moe dus we gaan op zoek naar een leuk restaurant want er moet uiteindelijk ook gegeten worden.

We lopen door een overdekt winkelcentrum en zien daar de restaurantketen waar we al eerder gegeten hebben en wat erg lekker was dus daar gaan we naar binnen. Omdat het nog heerlijk weer is besluiten we een tafeltje buiten te nemen. Daar zitten we heerlijk aan de wandelpromenade en hebben lekker gegeten.

Hierna pakken we de metro en de bus terug naar ons logeeradres. Om 19.00 uur zijn we weer terug. We nemen nog een kopje thee en kijken een film. Net lekker gedoucht en nu zo slapen want we hebben volgens Ron z'n stappenteller vandaag ruim 16 kilometer gelopen dus niet zo gek dat we moe zijn.

Montréal was leuk maar tot nu toe wel de minst leuke stad. Misschien hadden we ons beter moeten voorbereiden maar op zich was het leuk om te zien en we zijn er wel mooi geweest ;)

Morgen gaan we naar onze laatste bestemming van deze vakantie Kingston. Hier zijn we 2 dagen voordat we vrijdag doorrijden naar Toronto van waar we terug naar huis vliegen. Maar eerst nog 2 dagen genieten van Kingston.

• 02 Juni 2016 - 00:20

Kitty:

heeft ron die stappenteller de hele vakantie aan gedaan?want dan ben ik wel benieuwd hoeveel km jullie in totaal gelopen hebben..met al de trappen erbij natuurlijk whahwhwaha!!

• 02 Juni 2016 - 06:15

Ria De Bont:

Ja Kit, die heeft tie de hele vakantie gedaan, dus als we thuis zijn gaan we kijken hoeveel kilometer we hebben gelopen. Heel wat in ieder geval!