New York, 25-05-16 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu New York, 25-05-16 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu

New York, 25-05-16

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

25 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

Na toch heerlijk geslapen te hebben ondanks alle commotie van gisteravond vanmorgen gedoucht en op naar New York. Het is prachtig weer, strak blauwe lucht en 28 graden dus gaaf om New York met een zonnetje te bezichtigen. We hadden gisteravond nog even gekeken hoe we dat het best konden doen. We hadden gezien dat er in de buurt een park & ride is van waaruit er een bus naar 42nd street, vlakbij Times Square, rijd. Dus dat gingen we doen.

Toen we bij de betreffende P&R aankwamen stond er een hele rij en de P&R was vol. Na een tijdje kwam de man van de P&R langs de auto's lopen en deelde foldertjes uit van een andere P&R want deze was, zoals we al gezien hadden, vol. Ik nog gevraagd welke kant we dan op moesten en hij zei richting noord. Hebben wij weer zonder kompas het noorden zien te vinden. Uiteindelijk zijn we bij een Dunkin Donuts gestopt daar even een ontbijtje genomen en gekeken welke kant we nou op moesten. Uiteindelijk via internet wat meer gegevens over die P&R gevonden, in de TomTom ingevoerd en rijden maar.

Op gegeven moment gaf de TomTom midden op de snelweg aan dat we onze bestemming bereikt hadden. Niet dus, maar bleek wel dat we op een tolweg reden en bij een tolpoortje kwamen en daar tol moesten betalen. Aan de dame bij het tolpoortje maar even gevraagd of zij wist waar het was en zij zei dat we rechtdoor moesten rijden en dan rechts de exit nemen. En ja hoor daar was de P&R, pfffff we hadden het gevonden. Nu nog even kaartjes kopen voor de bus. Toen we in het gebouw aankwamen waar we via een machine de kaartjes moesten kopen zag ik de bus al staan, dat is mooi dacht ik nog. Eerst het P&R-kaartje er in en daar hoorde 1 buskaartje bij voor de bestuurder, die hadden we. Toen nog even een los kaartje voor mij en toen zag ik de deuren van de bus dichtgaan en daar ging de bus, zonder ons :( En toen ik ging kijken hoe laat de volgende ging bleek dat over een uur te zijn. Grrrrrrr niet te geloven toch! Er stond een Amerikaan waar ik aan vertelde dat hij vlak voor onze neus wegreed zei hij ja als het tijd is rijden ze weg. Maar de volgende zou dus om 12.46 uur komen maar kwam pas om 12.56 uur dus toen reed tie niet zo op tijd.

Maar om 13.30 uur waren we uiteindelijk toch in New York. Daar gelijk de metro genomen naar de Brooklyn Bridge want die hadden we tijdens ons vorige bezoek niet gezien. We zijn de Brooklyn Bridge opgelopen en vanaf de brug heb je een schitterend uitzicht op de skyline van New York en de brug zelf is trouwens ook heel gaaf om te zien.

Vanaf de Brooklyn Bridge zijn we naar het 911-Memorial gelopen. Blijft indrukwekkend om te zien. De Freedom-tower is nu ook helemaal af, waren ze toen we er in 2012 waren nog aan het bouwen. Wat een prachtige toren is dat geworden zeg. We zagen dat je ook in de toren helemaal naar boven kon. Dus even kijken wat dat kost. $32 pp dus niet echt goedkoop maar omdat het zulk mooi helder weer is toch maar besloten om het te doen. Eerst gingen we met een supersnelle lift in ongeveer 50 seconden naar de 102e verdieping. Tijdens het ritje in de lift werden er rondom op led-schermen uitzichten op New York getoond zoals het er in de loop der jaren uit zag en uiteindelijk eindigde we in het jaar 2016 en toen stopte de lift en waren we op de 102e etage beland. Dit alleen was al een hele gave ervaring. Maar toen kwamen we op het "One World Observatory" deck. En dit was echt geweldig, van hieruit kun je rondom over heel New York City kijken. En door het prachtige weer dat we hebben is het uitzicht zo mooi en helder. Onvoorstelbaar wat een grote stad en wat een geweldig uitzicht, om stil van te worden. Wat ben ik blij dat we besloten hebben om die $64 te betalen want het was het meer dan waard. Echt onvergetelijk!

Inmiddels was het al weer 17.00 uur dus zijn we toch 1,5 uur in de Freedom Tower geweest. Nu dus maar even kijken waar we gaan eten. Misschien toch wel slim om met de metro richting Times Square te gaan, zijn we in ieder geval alvast in de buurt van het busstation zodat we, als we besluiten weg te gaan, niet weer net te laat zijn en weer een uur moeten wachten.

Bij Times Square zagen we een Applebees restaurant, daar hadden we in Philadelphia ook gegeten en dat was heerlijk dus daar maar naar binnen. We kregen een tafeltje bij het raam met uitzicht op het theatergedeelte van 42nd street, dus leuk plekje. Daar heerlijk gegeten en na het eten nog een stukje over Times Square gewandeld en om 20.00 uur toch maar besloten om naar het busstation te lopen. Om 20.30 uur vertrok de bus naar onze P&R en van daaruit weer terug naar ons motel.

Ons New York avontuur had wat haken en ogen maar we hadden het toch voor geen goud willen missen, het was weer een geweldige ervaring!

Voor morgen staat Boston op het programma!

• 26 Mei 2016 - 17:22

Ton & Annie:

Hallo Ron en Ria,
    Ik heb jullie verslagen gelezen, want ik liep een stukje achter vanwegen ziekenhuis, dus ben weer op de hoogte van allles wat jullie mee hebben gemaakt en gezien hebben.

Mooie en leuke foto's geschoten, altijd een leuke herinnering voor later!
    Genieten jullie er maar van de heerlijke vakantie tijd.

Gelukkig hebben jullie een aantal dagen nog te gaan.
    Veel plezier, groetjes en een dikke knuffel vor jullie beiden xxxxxxxxxxxx

Pa & Ma.